Mattelördag

Det kan vara nog så påfrestande att vara kontorshund
i veckorna men det är dock som en sunnanfläkt
i jämförelse med vissa helger då Matte ska
"göra stan"... SUCK!

Denna lördag började redan kl 09.30 när Matte drog ner på
stan & vi hängde på låset till första stoppet som var
en sminkaffär.

Jag fick gå runt lös där inne och trodde det vankades
mat men de hade BARA ögonskuggor & läppstift och
inte en matgnutta så långt ögat kunde se.

Fick lov att lägga mig i solen och vila en stund
medan Matte valde färger.

Mums så många snygga tjejer det var här då.

Sen skulle det provas skor för glatta livet..

Sen skulle det prövas kläder, också detta i massor.
Tog mig en powernap mellan klädbytena.

Tur nog hittade jag en säng i en av affärerna med
"småsaker" som jag kunde vila mig lite i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0