Morgonstund har guld i mun


Bäst att passa på att vila innan Svea kommer.
I går doftade hon ju så otroligt gott så jag var helt slut
när hon gick hem.
Matte påstod att Svea var ännu tröttare på mig efter att jag
hade punktmarkerat henne PRECIS HELA dagen.
-Men HALLÅ, sen när är lite uppmärksamhet jobbigt för tikar?
Nåja, jag passade på att inviga den nya blåa mattan som passande
nog hade lagts ut i sängen.
Myyysigt värre vill jag lova.

När Prinsessan kom så körde jag samma ritual som
jag alltid gör.
* Jag gnäller och krafsar på dörren så hon kommer in
snabbt nog till mig.
* Hon springer in och jag efter
* Hon tar en sväng in i köket och tittar om det finns något
ätbart som hon kan tugga i sig
* Jag pussar henne välkommen
* Sprätter lite med bakbenen för att få igång henne
* Gör ren hennes ögon som rinner något förfärligt när inte
jag håller efter dom
* Kollar så hon är ren i stjärten
* Slickar lite på hennes tandrad för att visa min omtanke om henne
* Busar lite med henne genom att bitas lite i hennes framben

Men i morse fick vi varsitt tuggben av Matte så då blev
Svea JÄTTETRÅKIG för hon skulle bara ligga och idissla
på det benet och jag ville umgås men se det ville INTE
Svea.
Tugg tugg tugg lät det när hon gnavde på det där trista
benet.
Sedan regnade det också och då ville INTE Prinsessan gå ut.
Hon stretade i mot hela vägen när vi skulle rastas.
Påstod att hon blev ful i frisyren av vätan... Knepiga argument
en del tikar kan dra till med.
Är det så tro? Att de inte kan gå ut för de blir fula i pälsen
när det regnar ute?
Får nog fråga Sally vad hon anser om det:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0