Kvällstur på Gärdet


Fick som tröst idag ta en riktig kvällstur på Gärdet.
Gissa vad Matte gjorde?

...Mmm! Plockade Blommor, vad annars?
Nåja, var rätt nöjd ändå för jag fick verkligen sträcka ut mina ben när jag
sprang allt vad jag kunde.

Har faktiskt vissa funderingar när det gäller min löpning!...

Kanske jag skulle ställa upp i Greyhound Racing!?
Sådant där som Ylva och hennes 4 el 5 hundar håller på med.

Se bara här på Svenska Hundkapplöpningssportens CentralFörbund
 (SHCF) vad de skriver:
Hunden ska

• Vara registerad i SHCF:s och SKK:s register
• Ha genomgått minst två godkända provlopp och erhållit tävlingslicens
• Ägas till minst 10 procent av en licensierad person som därmed påtagit
  sig ansvaret för hunden också efter avslutad tävlingskarriär.
Inte ett ord om ras!
KANON!!!
Det måste väl innebära att tävlingarna är öppna för oss andra 
som inte tillhör Greyhoundrasen vá?
Måste kolla upp detta för jag skulle lätt vinna om jag ställde upp.
Det kände jag ikväll när jag sprang på Gärdet som sagt.
                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0