Teamat inbrott


I går kväll när jag kom hem efter kvällsrundan kl 23 så
var entrédörren spärrad på öppen.
Eftersom jag är den vakthund jag är så förstod jag genast
att något fuffens var på G i huset så jag bad Matte
ringa fastighetsservice för att åtgärda detta.

Hörde något mystiskt i trappen i natt men eftersom jag
hela tiden blir nedtystad i den här familjen så fick jag
endast morra lite doft för att markera att något inte stod
rätt till för annars vaknar Matte och LillHusse och då
är det INTE roligt att heta Glide, trots att jag är vakthund!

När LillHusse i morse gick på utbildning upptäckte
han inbrotten längst ner i trappen där den nya restaurangen
har sitt kontor.
Polisen ringdes hit och jag fick vänta över en timme utanför
i kylan på att Kling & Klang skulle dyka upp.
Det konstaterades att två datorer var stulna genom
att tjuvarna hade brutit upp dörren i natt/morse.
Teamat inbrott heter det när gärningsmannen/männen =GM
inte längre finns kvar på platsen.
Det är så vi säger inom branschen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0