Beach 2009

Det märks på Matte att Beach 2009 är i antågande.
Hon har nämligen kommit på att jag ska intaga
extra tillskott:

Shine är en specialutvecklad produkt för en tät,
välmående och glansig päls och starka klor
som står emot vardagens alla påfrestningar...
Vardagens alla påfrestningar...???
Vilka påfrestningar då? undrar en stadshund som jag.
På min höjd får jag trippa en stilla rastning till Spiltan
där jag får vara glad om jag hittar två grässtrån
att sätta klorna på.
"Tabletterna är smakliga och de flesta djur äter dem gärna"...
...står det på förpackningen.
Åhnej, så lätt ska det INTE gå tänkte jag och vägrade äta
den första tabletten som serverades.
Matte försökte därför stoppa in den i munnen på mig men jag
trixade ut den ur mungipan ett antal gånger innan hon fick ge upp.

Därför serveras jag nu dagligen
en sträng
där Matte har "gömt" tabletten.
Jag låter henne tro att jag blir lurad men jag har
som vanligt FULL KOLL på läget och hellre
en dutt välsmakande leverpastej med tablett i
än ingen pastej alls.

Tror för övrigt inte att jag heller i år behöver
"Rugga i vassen" 
Jag har ju faktiskt tvingats gå ner några hekton inför
årets badsäsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0