Femte besöket hos tjejerna


Så fort vi kom på pendeln så förstod jag vart vi var på väg någonstans.
Det var då jag började pipa.

Svea luftade tungan som vanligt

Jag pep och gnällde hela vägen till Chanelle

Får jag lov att presentera:
Mina döttrar
Saga & Svea

Dom var ovanligt pigga idag och sprang, hoppade och busade
med varandra. Jag och Loppan fick stanna utanför köket så vi
skällde och gnällde konstant hela tiden när vi inte fick vara med.

Svea med sina vackra ögon

Svea har min päls och ser ut som en liten rund boll.
Stora björntassar har hon också för att se ut som en mysig liten rund nallebjörn.
Oj vad hon skuttade och busade. Hon gillade en rosa gunghäst som hon
sprang och gömde sig bakom eller kröp in under och över och under igen.
Full fart på de båda små tjejerna var det.

Saga och jag gillar att ligga på rygg.
När någon klappar mig så lägger jag mig helst på rygg.

Tjejerna fick pröva halsband för första gången men gillade inte att det pinglade
så dom fick vi ta av dom.
Saga och Svea

Loppan var värre än valparna för hon kissade flera gånger inne för att markera
revir. Så får man INTE göra Svea. Den här gången var det hon som uppfostrade
och sa till tjejerna. Grrr morrade hon dovt åt dom.
Jag fostrar hanar och Svea sköter fostran av tikar.
Vilket par vi är!

Kommentarer
Postat av: Iryna Victoria

Det är inte Sagas ögon. Det är Sveas fina ögon med stora ögonfransar.

Postat av: Glide

Ojd å, ska genast ändra namn på Prinsessorna!

2010-08-31 @ 22:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0