Sen prommenad


I morse kom jag ut sent på min första runda.
Svea var nämligen på kundmöte i morse och där hade hon väl skött sig
"sisådär"... tydligen.
Hade suttit under bordet och velat få uppmärksamhet så hon hade
skällt sina fruktansvärt gälla skall samtidigt som hon blev matad med skinka
för att vara tyst.
Något hon INTE var trots mutan.
Stackars Sveas Matte, hon fick skämmas för den lilla Loppan idag.
När hon kom så pysslade jag om henne så bra jag kunde och det gillade hon.
Det smakade faktiskt lite skinka om hennes mungipor så de slickade jag rena
åt henne.

Blev ett glatt återseende när jag träffade gamla Nikita vid Spiltan.
Tänk vad hon har lugnat ner sig. Hutar inte alls åt andra hundar som
hon tidigare gjorde då hon var en skräck för alla tikar & valpar i Spiltan.
Det syns att hon har blivit äldre och mer lugn.
Viftar numera på svansen och är allmänt trevlig.
Blev så glad att även få träffa hennes Matte som jag gillar för hon
har alltid varit så snäll mot mig.

En ny hanvalp jag däremot fick sätta på plats var Pim 9 månader.
Han hade inte träffat mig tidigare och visste därmed inte vem som
bestämmer i Spiltan.
Försökte sig på att leka med Svea gjorde han också tills jag kom och
satte stopp för den leken.
Då tog Matte upp mig på armen så jag fick inte vara med och fostra.
Suck, hon förstår inte hur viktig jag är för valparnas utveckling och tycker
bara att jag är sur och grinig när jag hutar åt dom så dom skriker.
Vad skulle egentligen Spiltan vara utan mig som kontrollerar och ser till
att allt går rätt till och att valparna fostras som de ska....?


Kommentarer
Postat av: Ulf

Du är en riktig konstapel broder. Bra att du håller lite ordning med tanke på alla tjejer du har runt dig hela tiden. Stå på dig!

2010-01-16 @ 05:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0