Morgonprommis


I arla morgonstund bar det av runt ett soligt Djurgården för
att köra en power walk.
Nåja, det blev mer frågan om en sprint för min del eftersom uppretad
Fam Kanadagås jagade mig. Jisses så rädd jag blev. Jag hade ju tänkt
jaga dom som vanligt men det blev precis tvärt om så jag fick springa
för glatta livet för att hinna undan.
De har groteskt stora vingar när de fäller ut dom kan jag lova!
Väsande och springande jagade de mig en bra bit och som jag sprang!
Tappade bollen gjorde jag också och tänkte.
-Äh, strunt samma i bollen, jag har aldrig riktigt gillat den så låt den
ligga kvar hos dom!
-Icke sa Matte som fick hämta bollen åt mig.
Väl hemma igen smakade det gott med en riktig frulle 
i sommarvärmen.


Gång nr 2 Matte fick hämta min boll var när vi stod i Rissne och väntade
på tunnelbanan. Då lät jag bollen rulla ner på spåret...
Vi fick vänta på att tåget kom och gick och då hoppade Matte ner och plockade
upp bollen. Problemet var att hon kom inte upp sen igen för det är jätte
högt upp till perrongen. Det såg ut ungefär som när någon ska hiva upp sig
på en brygga .
Det blev lite stressigt där ett tag innan jag såg att hon kunde hiva sig
upp igen innan tåget hann komma in.
Behöver jag tala om att jag INTE fick ha bollen mera idag.ö
Det räckte för idag tydligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0