Längtar


Det här med parning är nog trots allt Min grej.

Därför sitter jag nu och piper i fönstret ifall
jag skulle få en skymt av löpande Smilla.
Så fort hon går ut så börjar jag pipyla och vill
naturligtvis genast ut efter henne.
När ytterdörren öppnas så sticker jag direkt ner
till hennes dörr en trappa ner.
Där sätter jag mig och piper för då hör jag henne
gnälla tillbaka innanför dörren.
Samma händer när jag ska hem från att ha varit ute.
Då springer jag snabbt som attan upp till hennes
dörr så Matte eller LillHusse får lov att gå ner
och hämta hem mig.

Det är rätt jobbigt de perioder när Smilla löper
för då har jag det körigt att försöka anpassa
mina rastrundor till hennes schema.
Jag pinglar glatt på min klocka så
de här hemma förstår att de måste gå ut
med mig på en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0