Nattbesök och vaktuppdrag

Smilla är här!
Hon ska sova här i natt.
Jag sköter den yttre bevakningen genom
att jag står i fönstret och skäller så fort jag ser
eller hör något konstigt nere på gatan.
Smilla har kurat ihop sig nära Matte men så fort
jag varnar så kommer hon upp till mig i fönstret
och skäller hon också för att skrämma bort
alla inkräktare som skulle tänkas vara på väg
hit till oss.

Matte är INTE glad kan jag lova!

-Tyyyyyst Glide & gå GENAST ner från fönstret"
hör jag inne från sovrummet men se det struntar
jag i.
För har jag vakten så har jag.
Konstapel Glide kan man alltid lita på!
Går fyrskift om det behövs.

Vovovovooooooooovoooooooooooooovvv!
-Där nere ser jag något mystiskt!
-Kom hit Smilla så ska du få se!
-Ok jag kommer!
Vooooooovooooooovvvvvoooooo!...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0