Kyrklig Gräsätare

I morse blev det tidig rastning för min del.
LillHusse hade bortamatch och Matte skulle
iväg och träna.
Därför fick jag gå ut innan de hade öppnat
grinden in till Armémuseet.

Eftersom jag uppskattar gräs under tassarna
så pilade jag därför in mellan spjälorna
till kyrkogården på Hedvig Eleonora.
Där gick jag i godan ro runt och betade lite
grönt gräs för att sedan nästan direkt
kräkas upp det.
Ibland är det skönt att få rensa magen.
Jag hulkade runt en stund och hade
inte en tanke på att Matte stressad
stod och hoppade utanför.

Hon lockade, bönade & bad, tog i med
stränga rösten, gick i väg men jag lyssnade
inte på henne utan fortsatte min "morgonrensning"
tills jag ansåg att den var klar.
Eftersom porten var låst så kunde hon inte komma
in och hämta mig hur mycket hon än röt åt mig.

När jag ansåg mig färdig så trippade jag på lätta
steg ut igen och hem till min väntande sköna korg.
Där jag ensam fick ligga och vänta på att
Prinsessan Loppan skulle dyka upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0