Tjuven Smilla

Smilla är en riktig liten tjuvis...
Varje gång hon kommer upp till mig så
utspelar sig alltid samma procedur:
Hon dundrar rätt in i lägenheten, in i
vardagsrummet, skutt upp i soffan, sniffar runt,
tar ett hopp till fåtöljen och så ner på golvet för att
leta efter ben.
När hon har hittat det hon söker så pilar hon
snabbt som attan ner igen till sig i full galopp.
Har man tur så hinner man se att hon bär med sig något
i munnen.
Går man ner till Smilla hittar man ett antal gamla
ben som kommer en trappa upp... från mig!
Nu pratar vi inte två eller tre... å nej, här är det frågan
om 10-15 gamla urätna kadaverben som hon samlar på
hög.
Det Smilla inte vet är att märgbenen redan är
urätna på det göttigaste & medvetet lämnade av mig...
          
..Stackarn, hon tror nämligen att hon har gjort VÄRLDENS
kap som stulit ben från mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0