Jag är kär!

I går kväll när jag var ute på sista rastningen blev jag kärare än vanligt i Rosita ♥
Hon hade nämligen börjat löpa och följde henne därför varje steg hon tog.
När hon kissade stod jag kvar i flera minuter och luktade på fläcken. 
Det doftade verkligen ljuvligt.
Det kom en liten tikvalp som är en hittehund från Malaga
som jag vanligtvis brukar uppskatta att träffa men igår morrade jag
dovt mot henne för att tala om att jag inte var ledig.
Sedan stirrade jag med "jag vill något" blicken på Rositas lillMatte
på ett sätt jag inte gjort tidigare.
Jag ville verkligen något det märktes tydligt och klart sa de
andra besökarna i Spiltan så mitt budskap gick fram.
Ville så klart be om Rositas hand eller rätt och slätt få ok att göra
valpar med henne.
Fick inget ja på något av mina önskemål tyvärr men jag ger mig inte.
Nästa gång vi ses kanske hon höglöper och då tänker jag passa på.
 
Annars följer jag alltid samma mönster när jag träffar en tik jag gillar:
1. Ställer mig in hos tiken så det är ok där. 
Ibland brukar jag få köra "rumptricket".
Då närmar jag mig tiken med rumpan först och viftar 
samtidigt allt jag förmår på svansen.
2. Springer över till tikens Matte eller Husse för att hoppa upp mot deras
ben så de ska klappa mig.
3. Vill nämligen få ägarna att konstatera:
-Åh vilken fin hane, honom ringer vi när det är dax för vår tik att löpa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0