Båtdag

 En av de sista soldagarna tillbringades i båten.
Jajamän, här gäller det att nyttja båten de sista soltimmarna.
Kramar ut de sista ur sommaren som tyvärr
har passerat alldeles för fort.
 

Visserligen kommer hösten förhoppningsvis innehålla en och annan vacker solstund på båten men det är inte alls samma sak.

Då måste det vackra vädret passas in på helgen och det kan bli si och så...
Därför njuter jag i fulla drag av dem här dagen.

Två gånger tog jag tupplur i ruffen.

Sover så bra till det sövande ljudet av vågskvalp.

Kluck kluck...zzzzzz

 

På väg till båten skulle det matas fåglar på två ställen till råga på allt. 

Trots att jag la på mig

"jag är ett mycket utsvultet litet djur som verkligen skulle behöva få lite bröd" blick

så blev det inte många smulor jag lyckades sno åt mig bland

änder, kråkor, kajer, fiskmåsar & gråsparvar som det ska matas i tid och otid.

Va fasen, de kan väl skaffa sig egna Mattar och ge tusan i min...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0