Tassontet som gick över

0Följde med Matte när hon skulle träffa en kompis idag.
Det skulle fikas ute i det fria i solen med medhavd
kaffe i termos och pepparkaka.
Jag linkade med men oj så ont det gjorde i tassarna av all sten jag
tvingades trampa på.
På hemvägen vägrade jag gå och haltade svårt för att bli inlindad
i den medhavda filten och hemburen igen.
Pilade direkt in under sängen där jag alltid sätter mig när jag inte mår 
sådär toppenbra.
Satt där inne och tyckte synd om mig själv och
vägrade komma fram hur mycket Matte än
lockade med både godis och rulla boll tills jag hörde...
  
-SNART KOMMER GRETA!
 
Jäklar i min låda vilken fart jag fick till dörren!
Så nu har tassontet gått över och jag sitter och piper vid dörren 
för jag längtar nå´t så kolosalt efter den tiken som har varit i 
Spanien i 6 hela veckor.
 
Min lilla söta Darling nu blir det snart
pusskalas.
Tror hon ska sova här i natt.
Hurra!
Näpp, det blev INTE som jag tänkte mig.
Prinsessan kom men det första hon gjorde var att skälla ut mig.
Sen la hon sig vid dörren och väntade på sin Matte.
Därför fick hon sova hemma i natt.
Tråkfia!
Snygg kappa hade hon i alla fall men vad hjälpte det..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0