Mår sådär

Idag när jag varken ville smaka av Mattes frukostsmörgås eller
få godis så förstod Matte att något var fel.
Ville inte heller gå ut som jag brukar vilja så Matte fick bära ut mig.
Har dock inte gått in under sängen så fullkomligt så illa är det
inte än tur nog pustar Matte. 
Piggnade till när jag kom ut i friska luften och då ville jag gå till
Berzeli Park och jaga kastanjer så det gjorde vi.
Träffade en tik och en kastreradhane gjorde jag också.
Ville ha godis efter att jag torkat fötterna på hallmattan 
så nu är ordningen återställd igen pustar Matte lyckligt.
Så klart att jag hellre ligger inne i hennes säng och snusar
än att vara ute och gå i kylan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0