Forskning utan djurförsök

I dag var vi åter på ett event vid Sjöhistoriska till förmån
för djur. #hundlöpet, #vitassar, #forskningutandjurförsök vilket vi alla i familjen gillar.
Gretis var med och vi satt lydigt och fint när det skulle fotas.
 
 
 
 
 
Vissa andra, typ Wissie, Tilik och Ferdie gick det inte lika bra för.
 
 
 
Jag och Greta är ju tyvärr vana i och med att vi har
 
 
fototerroriserande Mattar båda två.
 
 
En av Mattes favoritveterinärer var på plats och inspekterade
min knöl jag har under magen
och som har föranlett MYYYCKET oro och förtvivlan för stackars Matte.
Men nu sa "favoritveterinären Per" från Avesta och Vesslarp
att det inte var något att oroa sig för.
Antingen kunde det ha blivit efter urinstensoperationen för tre år
sedan eller så kan det vara bråck.
Men det var troligtvis inget farligt lugnade
han Matte så det blev stor kram till veterinärPelle Josefsson och 
jag fick med mig en lättad och glad Matte hem igen.
Vi tog en sväng förbi Frk Winga när vi ändå var i krokarna och hon mådde bra.
Direkt när Matte visade sig kom onödigt många änder simmandes i hopp om att
restaurangen var öppen.
 
Även söta Prinsessor blir trötta ibland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0