Blåmes


I dag fick jag en Blåmes av  Matte när vi var i city.

Den kvittrar & låter förskräckligt men jag är stolt ändå.



Många människor kommenterade min nya leksak
och tyckte det såg "Guuuulligt" ut när jag  bar den i munnen.
-Gulligt?
-Ha de ska bara veta att jag inte alls är så
gullig som de tycker jag ser ut.
-Grrrr! Jag är ju en farlig stor Rottweiler egentligen, ser
dom inte det?


-Men titta vilken gullig hund som bär en leksak
i munnen, han ser stolt ut!
sa jättemånga vi mötte i city idag som  sagt.
Det dom inte vet är att jag genast ska slita
Blåmesen i stycken när jag kommer hem med den.



Vi stannade lite så  jag fick leka  med Blåmesen lite
innan den ska ätas upp för gott.
Tänker åtminstone snarast få slut på kvittret för det ljudet
står jag bara inte ut med.
Fågel j-vul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0