Hundvagn

I går var Matte och jag barnvakter.
Eftersom vi inte enbart ville sitta inne en vacker
lördagkväll som det var igår så stuvade Matte in
oss alla i vagnen.
Först lyfte hon i mig och så tryckte hon in
den "lilla trinda korven" Smilla också. Uff!
 
Smilla fick ligga med huvudet utåt mot färdriktningen
eftersom det nu var hennes vagn och hon ville bestämma.

Låg vi åt samma håll så bråkade vi mest
eftersom Smilla tyckte det var hennes vagn och
därmed ville hon ensam ligga i vagnen.
Jag fick så lite plats så jag fick lov att sitta upp
hela tiden. Smilla tar FÖR mycket plats just nu.

Hon försökte putta ur mig ett flertal gånger ur vagnen
den lilla egoistiska korven. Så då fick jag ligga
på vagnen i stället.

Vi liknade nog mest ett halvt hunddagis när vi kom
rullandes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0