Jag är suuuuk!

I går när Matte hade varit i djuraffären så hade hon handlat
torkad lever.
Eftersom jag dirket kände att det doftade gott så smidde
jag en plan.
"Hur ska jag kunna inmundiga denna lever så snabbt
som möjligt?"
Vid första  stoppet förstod Matte vad som skulle kunna hända
för det var ju den här  tiden förra året som jag åt upp
mer än en halv saffranslängd och det hängde pärlsocker
i mitt skägg när matte kom ut från affären 1½ minut senare...

Hon tog resolut med sig påsen när hon gick ut ur bilen så där
gick min första plan i stöpet.
Andra gången glömde hon bort påsarna så då fick jag en
liten stund för mig själv där jag kunde sätta tänderna i
dessa inplastade frystorkade leverbitar innan Matte var åter igen.
Jag fick äta snabbt som attan innan hon kom!
Hann med 1½ påse innan dörren slogs upp och Matte var tillbaka.

Först hemma gick hon tillbaka till  bilen för att leta efter påsarna och det
var då hon upptäckte att jag ätit mig igenom båda påsarna med plast och allt
för att gluffsa i mig torkad lever.

Därför har jag kräkts och mått allmänt dåligt hela dagen i dag.
Kräktes även en gång nere i källaren när jag inte hann ut och så har det kommit upp
torkad lever i stora bruna bitar i vita soffan, under sängen, i Mattes säng.
Men nu kräks jag mest gult på samma ställen så vi får se hur länge Matte orkar
med att torka och tvätta efter mig?

Är alltså sängliggande i dag för jag är suuuuuuuk!
Jättesuuuuk tycker jag att jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0