Lite tikfunderingar

I dag efter att jag hade ätit upp mitt märgben så har jag ägnat
mig åt att fundera lite på mitt kommande val av partner.

Mixa - den trygga, kloka, självgående & egensinnade
            tiken som jag ALDRIG skulle behöva
            somna hungrig tillsammans med eftersom hon
            skulle leta mat åt oss båda.

Sally - spralliga, glada, aktiva teflontiken som bara skakar av sig
            när jag skäller på henne över att hon 
            ibland kan vara för yvig & på för min smak.
            Med henne skulle jag få full fart för hon är nästan
            alltid på språng och så är hon allt annat än långsint. 
            Det händer alltid något när Sally är med för hon
            är full av energi.

Stella - fina, pigga, snälla och väldoftande Stella,
            henne vill ju var enda hane ha som är vid Spiltan så
            den konkurransen skulle jag nog inte orka med.

Doris -  mogna, trevliga, sociala stora systern som vet hur man fixar 
            gott från ägarna genom att hota med "hands up" på byxorna
            om dom inte ger henne godis.
            -"Godis eller smutsiga byxor, välj själv?" hörs hon väsa.
            Lite sotis kan hon dock vara när hennes
            Husse hälsar på mig.
            Undrar hur svartsjuk hon är som partner?

Coco
   &
Chanel
- små söta , nätta och extremt välklädda systrar som
              säkert tillhör innekretsen runt Stureplan 
              och jisses vilka röstresurser de har.
              De skäller dock i falsett så jag
              skulle få ont i öronen.

Sissi - denna ljuvliga underbara lilla pigga tjej som är
             älskad av alla.
             Men hon är min dotter så det går ICKE
             för sig annars hade hon varit ett tänkbart alternativ.

Mimmi - vackra, stabila och självsäkra corgiMimmi som jag
             beundrar på avstånd när jag går med flocken på Gärdet.
             Jag skulle få världens bästa svärföräldrar om jag valde henne.
             Men jag skulle inte få ha mina leksaker i fred
             eftersom hon biter sönder allt i lekväg 
             som hon får tag i.
             Mimmi skulle ta varenda boll eller pinne som skulle kastas så
             den konkurransen skulle jag nog inte orka med tyvärr.

Iza  -    kontorets skönhet med sin sidenblanka päls.
             Det märks att hon gillar mig... i rimliga portioner.
             Men hon både går och springer för sakta med sina 
             små korta taxben.
             Skulle alltid få lov att vänta på henne om vi blev ett par.
             Kan bli tokig ibland redan nu när vi är ute på 
             lunchen och hon dels ska lukta på ALLT och så
             springer hon för sakta för min smak.
           
Smilla - min bästa vän, buskamrat och valpdomsvän som jag kan
             prata med det mesta om.
             Henne känner jag inget annat än vänskap med
             så det får fortsätta vara så för det är bäst för oss båda.

Narita - världens bästa mamma till våra valpar.
            Trygg, självsäker och mycket klok
            men oj vilka humörsvängningar den tiken har.
            Ena dagen är jag världens bästa pappa och
            nästa dag visar hon tänder och hutar åt mig.
            Ibland är jag nästan lite rädd för henne
            och så ska det väl inte vara i ett förhållande?

Jag tror faktiskt jag får leta vidare för just nu känns det inte som om jag
har hittat min Drottning trots att det finns en massa kronprinsessor i
bekantskapskretsen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0