Onödiga påhitt

Vet inte varför det här ska vara nödvändigt:
En overall!
Kan inte gå riktigt i den så i början skrattade LillHusse
åt mig så han kiknade för jag hoppade med tassarna
istället för att gå på dom.
-"Sprätthöna" var öknamn jag hörde nämnas..
Sen när vi skulle gå ut så stretade och drog overallen
på mig så jag fick lov att gå diagonalt för att överhuvud
taget kunna ta mig fram.
Då log Matte åt mig också men inte hjälpte det mig.
Hon har nämligen fått för sig att hon inte ska behöva duscha
mig så ofta som hon nu måste göra eftersom det är slask,
snö och smuts just nu och jag är långhårig.
Jag som annars brukar dra som en jakthund i kopplet
går nu med overallen på gärna några steg bakom eller
jämsides med Matte.

Det tycker hon är bra så nu kommer jag väl aldrig att bli av
med den här onödiga utstyrseln kan jag tro.
Har även fått nytt blinkande halsband så jag syns
i mörkret.
Det + reflexerna på overallen... Suck!


Hade min gröna boll med mig när jag stupplandes försökte ta mig runt
vid Spiltan.
När jag har bollen vill jag aldrig hälsa på andra hundar eftersom jag då
har fullt sjå med att koncentrera mig på så att jag inte tappar den.
Då går jag inte ens fram till andra hundar som jag annars kan vara rädda
för tex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0