Törstig

I dag fick jag återigen påkalla Mattes uppmärksamhet
och visa henne att jag var törstig.
Hoppar ner från min plats och går fram till
hyllan där hon förvarar min vattenskål.
Sätter mig där och tittar upp mot skålen
tills Matte förstår att jag är törstig.

-Duktig hund säger Matte då åt mig!


Nyprommenerad
Nybajsad
Nydrucken...
Ligger jag här nu och softar tills det är dax att åka
hem igen.


I morse hördes ett stön och stånk när jag med dunvästen
skulle försöka trycka mig in i min hundbur som jag har
i bilen.
Jag har nog blivit lite väl tung nu känner jag.
Höll inte på att komma in genom hålet nu när jag hade
västen på mig.
Är jag en fetpropp tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0