Den lilla inställsamma fjanten

Titta här vad det har kommit för liten  rackare och försöker ställa sig in hos
MIN Matte.

Han är en 12 veckors dvärgschnauzer och heter Gimli!
Matte tycker han är såååååå bedåååååårande, liten och söt.
Jag tycker han är VIDRIG! RIKTIGT vidrig!

Klockan 17.50 igår kväll ändrades mitt liv tvärt av att den här lilla
inställsamma smilfinken kom hem till MITT hem med sin matte Therese.
Matte är kollega med Gimlis matte och nu hade MIN Matte lovat passa det lilla
odjuret medan hans matte var på jobbuppdrag i Lycksele.

Först morrade jag så mycket jag bara kunde när han kom in,
sen hade puckot inte mer vett i knoppen än komma fram mot mig
men då jäklar bet jag ifrån rejält.
Men sedan satte Therese sig ner på golvet och matade mig med godis
trots att den där saken var bredvid och klängde men han fick inte
en endaste uns godis utan det var
BARA Jag som fick det så då lät jag väl honom vara då ett tag.

Han hade med sig ett eget ben också hem till mig men det tog jag och
åt upp så fort jag bara kunde för något roligt skulle jag väl
ändå kunna få tänkte jag.
HA, där kan han sitta och längta efter ett ben du när jag har mina kvar tänkte jag.

Sen blandade Matte sig in i leken och då ville jag visa det
lilla vidundret att HON är faktiskt MIN Matte så då satte jag mig i hennes
knä och så fort han kom närma så morrade jag så mörkt, högt och elakt jag bara
kunde men då puttade Matte bort mig och sa att så fick man tydligen inte göra så
jag fick inte komma tillbaka förrens jag slutade morra och "kunde uppföra mig"
som hon sa. Hon sa också att jag skulle ta hand om den lilla Plutten som
hon kallar honom för så att han kände sig trygg och nöjd hos oss
nu när han inte hade sin mamma med sig men se det tänker
jag verkligen INTE bidra med.
Har han kommit hit så får han väl skylla sig själv då om han längtar hem,
vad ska han då hit och göra?

image469


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0