Natten var lugn

I går kväll så bökade Plutten runt som vanligt och skulle ligga nära nära
och snosa på Mattes hud.
Han låter "UFF UFF" hela tiden när han bökar runt.
En 13 veckors liten valp är mindre än man kan tro.
I går vid Spiltan tyckte de andra småhundsägarna att han var så
frammåt och en modig liten kille.
En Husse skulle försöka ta foto
men det blev bara suddigt för att han stod inte stilla.

I morse vaknade Gimli först och då bökade han sig bort till
mig "trötta farbror Glide" som Matte säger om mig.
Men då morrade jag doft föar att tala om 
för honom att jag ville vila en stund till. 
Jag knep i hop ögonen och låtsades  
"sova räv "på bilden.

149048-481


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0