Speciella bajsplatser

I morse på morgonprommenaden så regnade det.
Matte hade trott på en kortare variant eftersom hon är sjuk idag.
Jag hade andra planer och ville gå en helt annan väg när Matte drog
mig i kopplet och ville gå hem. Jag däremot la på en högre växel och
drog i väg med nosen i backen och blicken stadigt framför mig.
Varken såg eller hörde Matte som ropandes kom stapplandes
efter mig i regnet.
Måste man bajsa så måste man!  

Jag tänkte inte göra det i närheten av där jag bor för det
är rätt äckligt så jag brukar göra det på särskilt
utvalda platser och det var just till en sådan
"utvald bajsplats" som jag var på väg till.

Så fort jag kom dit så tryckte jag upp mig mot väggen som jag
brukar göra och så la jag av några kottar... & sen
var allt frid och fröjd igen så vi kunde gå hem igen.
image505 (Tänk i USA har de
gjort en utställning av hundbajs. Detta är helt i Mattes stil
med färggrant strössel på.)

Stackars lilla sjuka Matte som måste traska ut med mig
trots att hon inte mår bra alls.
Ska göra mitt bästa för att hålla mig så hon slipper gå så
ofta i dag i alla fall.

Undrar vilken ras det är som har lagt den här kulan? image503


Kommentarer
Postat av: Louise&Felicia

ja, nu får du nog ta det lite lungt med matte så att hon blir frisk och glad igen =P

2008-02-27 @ 11:06:04
URL: http://systrarnaz.blogg.se
Postat av: Glide

Jag lovar att göra mitt bästa för att ta hand om min Matte så hon mår lite bättre..

2008-02-27 @ 11:50:24
URL: http://buttramolnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0