Informations föredrag

I tisdags kväll var jag och Matte på informationsmöte
för blivande utbytesstudenter som ska åka ut i världen 
och förhoppningsvis stanna ett helt år i någon
annan familj och i något annat land.
Matte var där och berättade hur det kändes som förälder
att skicka sin son ett år utomlands.

Jag låg först på Mattes jacka..

image646

Sen låg jag under den...

image647

Men sen var det så attans tråkigt att ligga & ligga & ligga
så då gick jag runt bland åhörarna och letade smulor i stället.
En och annan snäll hundälskande förälder klappade mig också
och då stannade jag kvar lite extra vid den stolen.

När Matte klev upp på scenen gjorde jag det också men där
hittade jag inga smulor så jag gick ner i aulan istället och
fortsatte leta vidare bland bänkraderna.

image648

Här ser man några av eleverna och representanterna
innan Matte gick upp och pratade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0