MammaGris

Min  annars så kära LillHusse säger att jag är en riktig
Mamma
Det är jag inte alls!
Men egentligen, är det så konstigt då om jag nu skulle vara det?
Jag är ju tillsammans med min Matte hela dagarna.
Både på jobbet och hemma.
Klart att jag känner en viss trygghet av henne och
piper när hon går ut och lämnar mig hemma
med LillHusse tex.

Snart väntar den sedvanliga härliga Gärdesprommenaden
med Flocken. Då brukar jag känna på mig det och gnäller
när vi kommer nära Gärdet eftersom jag tycker så otroligt
mycket om att träffa de andra hundarna samtidigt som jag får
springa lös och lukta på alla dofter som Gärdet har att erbjuda
för dagen.

.Just nu ligger jag i Mattes säng på hennes stora härligt fluffiga

duntäcke och vilar mig inför kommande prommenad.

Det är faktiskt rätt härligt att vara en MammaGris när jag känner efter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0