Höstprommenad på Gärdet

Egentligen hade jag inte alls lust att gå på långprommenad
i dag när Matte kom med förslaget men vad har en liten hund
att sätta emot när Matte vill något?...
Sagt och gjort, jag sattes i cykelkorgen och så bar det av mot Gärdet
i flygande fläng eftersom vi var lite i senaste laget inför vår träff
med "flocken" kl 12. Eftersom det duggade så fick jag ha regnjacka 
och Matte regnställ men luften var klar och härlig.
Sissi blev jätte glad att se mig igen och jag måste faktiskt erkänna att
det samma gällde mig.
Känner mig rätt stolt över vad jag åstadkommit när det gäller den
manliga delen i Prinsessans uppfostran.
Tydligen är vi ett bra team jag och Narita eftersom vi kan se resultatet
i härliga Sissi Pissi!
Visserligen fick jag huta åt henne ibland när hon blir för ivrig men för det mesta
sköter hon sig nu för tiden tack och lov.
Hon berättade för oss alla att hon har det jättebra hos sin nya
Husse & Matte men det märkte vi redan när vi såg henne men det är alltid
lika skönt att få höra det att hon har fått det bra lilla Sissi.

Flocken i dag bestod av 3 trygga & stabila Corgisar, en lugn och fin labradortik,
en liten försiktig, rar Shetland Sheepdog och så jag och Sissi.

Jag fick lov att duscha direkt när jag kom hem men som belöning efteråt fick
jag ett ben som jag nu ligger och gnager på så det är allt bra härligt
med höstprommenader på Gärdet i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0