Farbror Polis i farten


Det blev en liten annan samling i dag med GärdesFlocken
eftersom ryktet om att Stränga Farbror Polis delar ut
böter till lösspringande hundar just nu.

Därför blev det GrevgatsFlocken jag hängde med idag.
Tintin var på sitt vanliga härliga humör och
Harpyan Rosenqvist tittade inte ens åt mitt håll
idag och lika bra var väl det.
Hellre det än att bli utsatt för hennes humörsvängningar.
Drottningen af Grevgatan... Suck!

Vi hade det jättetrevligt trots att jag har dålig erfarenhet
av Gärdet för det var  ju där som jag höll på att
stryka med då dreggliga boxern Linus kastade sig över
mig för två år sedan.
Men idag var det lugnt och inte så många hundar så
det blev en fin dag för mig idag och inte en Polis
i sikte så långt ögat nådde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0