Fika på Krutis

I dag har vi varit på Gärdet med Flocken.
Smilla fick följa med oss. Som ett litet "plåster
på ryggsåret" hon fick av den argsinta
Smilla utanför Seven Eleven i torsdags.
Både jag och Matte hade lite Ågren så idag
fick hon som sagt följa med oss till
Djurgården.
Efter prommenaden lurades vi med till
Kruthuset eller "Krutis" som tydligen
är GärdesFlockens andra hem.

Det höjdes lite på ögonbrynen när vi alla 9 hundar gjorde
entre på Krutis men vissa kände tydligen igen Viggo hörde jag.
Eller "Tiggo" som hans Matte kallar honom ibland.
Viggo han gick hemtamt runt omkring i lokalen och han var
till och med inne i köket hos Calle medan jag och
Smilla förvånat satt  fint på soffan och tittade hur vant han rörde
sig. Det var då jag förstår att det stämmer:
-Detta ÄR verkligen Gärdesflockens andra hem!

Som en extra fin knorr på dagen sprang vi alla 9 hundar ut på
bryggan för att titta på Viggos bror Johans vackra segelbåt som
dagen till ära blev sjösatt.

En fin dag för mig med premiär för mig på Kruthuset.

Kanske detta kan vara en passande
outfit nästa gång jag frotterar mig i segelsällskap?

Skepp å hoj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0