Päls, öron & tandvård

I dag har vi haft sedvanlig
Päls
Öron
Tandvårds Dag...
Denna aktivitet är inte direkt någon som tillhör
mina favoriter vill jag lova.
Kan inte förstå att jag är tvungen att hålla på
med dessa tokerier men Matte muttrade att
jag luktade illa ur både päls, öron och mun
fast det egentligen är hon som har "näsan för
nära mun"..
Jag hånglade med Stella vid Spiltan igår och hon
nämnde inte alls något om odör så jag tror inte
ett ögonblick på "BasillskräcksMatte"!

Efter att jag hade tagit min första prommis
i morgonregnet så tvångskommenderades jag in
i duschen för att där tvagas ordentligt
innan det var dags för öronrengöring och därefter
skulle hon ovillkorligen även borsta mina täder
extra noga.
Jag försökte hålla i hop munnen så hårt jag kunde
men vet av erfarenhet att Matte inte är den som ger sig
i första tagen när det gäller mig och mina tänder så
tillslut gav jag upp och lät henne borsta dom där
nedrans tänderna då så hon är nöjd åtminstone tills
i morgon då det säkerligen är dags igen att borsta.
Som hon gnider på mina stackars risgryn så undrar då
jag hur länge emaljen sitter kvar?
Hon  är säkert nere på dentinet vid det här laget av
allt skrubbande hon utsätter mina stackars tänder för.

När vi har haft stora tvagningsdagar så brukar jag få välja
något gott el roligt från Mattes "hemliga låda" som
står i garderoben och dagen till ära så valde jag
en grön tuggsko.

En stooor tuggsko kan man luras att tro..

Men här ser man hur pluttipluttigt liten den egentligen är.
Mindre än en tändsticksask faktiskt.
Jag fick inte ens njuta av min belöning eftersom
Smilla som kom hit på kalas åt upp den för mig i ett nafs.

Puh, nu tar det nog förhoppningsvis ett litet tag tills nästa
"Päls, öron & tandvårds dag" infinner sig igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0