Veterinärbesök för Svea


Svea ska till veterinären idag.
Hon själv är lyckligt ovetande om det men jag har nog
hört våra Mattar samtala med låg ton om att
"Sveas långa löp bör kollas upp"

Först tog vi tunnelbanan.
Svea är inte van att hoppa på och av i rulltrappan så Matte
fick bära henne varje gång vi skulle av.

Svea skuttade runt och slickade människor på benen
i vagnen. Det slutade jag med för länge länge sen.

Vi fick åka buss en bit också.
Där hade vi fri utsikt men oj så varmt det var längst bak.

Vi fick vänta en lång lång stund innan det blev vår tur. Satt oss ute och
tittade på alla väntande hundar som var där för inne satt katterna och väntade.

Det doftade från en massa olika djur i väntrummet för många hade kissat
på golvet.
Vi vägde oss.
Jag vägde 2,8 kg och det var alldeles lagom sa veterinären
Svea däremot väger 2 kg och det var med hennes tunga halsband.

Det var en mycket snäll och vänlig veterinär som tog
ett prov på Svea som hon studerade i ett mikroskop.

Svea var duktig och inte rädd alls men det var nog för att jag var med
och kunde lugna henne.
Slutsats:
Svea löper fortfarande!
Vi fick återbesöksdatum om två veckor. Har hon inte slutat löpa då
så kommer hon att få.... p-piller FÖR KATT! Fniss fniss...
Ingen infektion, inflammation eller något annat fel utan hon har helt
enkelt svårt att gå ur löper som veterinären sa.

Svea fick en bukett "blommor" för att hon var så duktig i dag hos
Veterinären.
Jag är stolt över henne men det var nog för att jag var med och höll
henne lugn tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0