Bröllopstjat


Jisses vad alla tikar ska tjata om bröllop hela tiden.
Är det inte Svea som piper om det på vardagarna
så är det Smilla som sätter igång.
-Snälla Glide du kaaaaan väl fria till mig! är ett
mantra som tydligen dessa båda tikar har övat in.
..Eller fått på hjärnan! för det verkar vara det enda som
existerar just nu för dom.
Gifta sig och skaffa valpar.
-Uff säger jag då!
Jag vill hellre vara fri och komma och gå som jag vill.

Utan några förpliktelser på att jag måste.
Ska ta upp med Matte om vi kan installera en
"DoggyDoor" till mig så kan jag rasta mig själv.
I morse tex var det ett evigt tjatande för att jag
skulle få komma ut.
Matte är sjuk och LillHusse hivar inte benen över
sängkanten innan kl 15 på helgerna.
Då hade det suttit bra med en egen in och utgång
vill jag lova.

Kanske jag borde önskat mig en sådan i julklapp?...

Nåja, det är inte alla som uppskattar en ståtlig & fin
HANE som mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0