Korv med bröd

I dag har jag varit helt självförsörjande
efter en härlig dag på Östermalms IP där jag
var och letade korv som små
snoriga skridskoungar hade tappat när de satt
och mumsade i sig sin matsäck.
Jag kände  direkt, så fort vi klev ur bilen hur
korvdoften slog emot mig så jag konstaterade:
-Här gäller det att handla snabbt som attan!

Hann få i mig en hel del bitar av både korv, bröd och
även senap innan Matte upptäckte min aktivitet.

En mycket snäll flicka gav mig en stor bit från sin
kokta korv


..så där satte jag mig & väntade på mera...

LillHusse sålde korv och kastade med jämna mellanrum
ut korvbröds bitar till mig samtidigt som han fnissade
busigt för det gillade INTE stränga Matte!

Undrar varför?

Korv med bröd är ju gott för tusan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0