PappersLisa


Den lilla busiga Svea har samma ritual varje
dag hon är hos mig.

Jag ser direkt på hennes blick när hon är busig eller
uttråkad vilket är nästan samma sak.
Uttråkad blir ALLTID bus för Svea!

Hon ägnar sig nämligen åt att dra ut papper ur vår pappersinsamling.
Jag däremot kissar på pappersinsamlingspåsen i köket nästan varje natt när
jag går upp och äter lite och Svea hon drar ut saker ur denna
kasse.

Det är samma ritual varje dag som sagt!
Sen får Matte springa runt och plocka skräp överallt efter
Prinsessan.
Hör man något prassla så vet jag direkt vad det ljudet kommer ifrån.

Jag brukar bara kolla in henne när hon drar runt på sina trofeer.
Överlycklig över att ha hittat någon gammal pappersbit eller
ett kladdigt glasspapper.

När hon har tröttnat vilket hon gör snabbare än blixten så ska hon
NATURLIGTVIS upp till mig och busa.
Då skäller eller gnäller hon tills hon blir upplyft i sängen dit varken hon
eller jag kan ta oss för egen maskin...än!
Jag övar nämligen på det när jag är ensam hemma.
Svea däremot är klurigare för hon ställer sig på pappersinsamlingskassen
och så hivar hon sig upp i sängen.
Det prasslar och rasslar men upp kommer hon tillslut.
Uff uff hör man henne stånka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0