Före och efter


På resan ner träffade vi en jätte trevlig dam
som jag fick sitta i knä på.
Hon funderade på att skaffa hund och tyckte jag var
en bra hund som verkade vara en bra ras.

Nu är sommarkostymen på igen!

Finaste Johnna tog väl hand om både Mig och Matte
men när Matte skulle vara rar och gå ut med
3 av Johnnas 8 små hundar så höll det på att sluta i
katastrof.
Oskar och Tindra kunde släppas på den stora gröna ängen...
trodde alla. Nejdå, de sprang ett varv runt på ängen för att
sedan sätta av i galopp mot sin Matte igen.
Så Matte kom hem med andan i halsen och TRE hundar
igen tack och lov.
Två som stack hem och en som hon fick släpa på vägen till
ängen men som hem drog så hon lät som en skördetröska.
Lilla söta små Johnnagrisar! De ÄLSKAR verkligen sin
fina Matte! Hon ÄR så härlig! ÄVEN fast hon klipper och duschar
mig så tycker jag innerst inne om henne mycket.
I dag kände jag att jag gillade Tindra, den söta lilla
naken hunden bäst av de 8.
Hon har verkligen blivit morskare varje gång jag kommer på
besök och jag viftade så mycket och fint jag bara kunde i svansen
så att jag nästa gång till och med kanske får pussa henne.

När jag på kvällen kom för att leka med Smilla
sa hennes lillebror Nils:
- Vem ä de? och pekade på mig!
- Men det är ju Glide!
Är jag så olik mig?
 
Jag har nog även hört när Matte tyst har viskat i telefonen
-Glide liknar en siameskatt nu efter sin budgetklippning!
Elakt sagt Matte men jag vet hur det är ställt i kassan så
det gör inget, jag har den här frissan i sommar, det växer ju ut!
Hoppas jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0