Midsommar

Egenligen ska väl vi, som härstammar från
Dalarna åka dit och fira Midsommar..
Men vi stannar hemma och njuter av stillheten och
lugnet av att vara nästan ensamma i stan när många
människor har flytt fältet ut till skärgården.


Tänk, jag får inte träffa Svea nu på 4 långa dagar.
Nu har jag slutat med min punktbevakning eftersom
hon numera inte löper längre.
Nu pysslar jag mest om henne som man ska göra
med små valpar som är 9 måndader gamla.
Är så glad att även Smilla gillar Svea.
Tjejligan tar nästan över ibland här hemma.
Tur att jag har LillHusse att vara med när
det blir för mycket rosa och glitter snack.
Då kan jag och LillHusse prata hockey, jakt och andra
matcho saker som passar oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0