Spigge är DUM!


I dag kom vi till Gärdesflocken, jag och Svea.
Svea blev JÄTTEGLAD när hon upptäckte att trygga, stabila
Viggo eller Tiggo som hans Matte kallar honom för ibland var där.
Den som blev jätteglad att Svea var där var Spigge!...
Han som alltid ska ha första tjing på tikar som ska löpa, löper eller har löpt.
Började genast punktbevaka Svea.
Eftersom jag sköter den dagliga tillsynen av Svea, så att hon är ren och fin,
så tittade jag också till henne som jag alltid gör...
tills den arga Spigge kom och la ner mig.
Jag skrek när jag kände hans stora, blöta mun på min hals men då kom
hans snälla, trygga Husse springande och då släppte han upp mig igen.
Man ska INTE bråka med dom som sköter om små valpar tycker jag.

Selda roade sig som vanligt själv genom att jaga glittrande skuggor.

Sen var det naturligtvis lite blomsterplockning också för Matte... Suck!
Tur nog slapp vi trängas med dessa i korgen åtminstone.
Det räcker med att Svea trängs och ska luta sig mot mig när vi åker.
Hon kan vara rätt så jobbig ibland när hon tar så stor plats.
Jag fastnade med en klo i nätkorgen så jag skrek lite men det gick bra tillslut.

När vi kom hem inleddes
"Operation fästingsök" av LillHusse som hittade två små rackare på mig.

Svea däremot hade inte en enda men jag övervakade det hela i alla fall så
det gick rätt till.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Glide!

Godis har haft fullt med fästingar nu...fy så äckliga de är! Han har varit på besök i Västerås där det finns fullt av dem och nu är han i Värmland och samma elände här...Tur att han snart är tillbaka i Skåne! :-)

Är Svea dagishund hos dig?? Hon är väldigt söt!

Hälsningar Lotta

2009-06-24 @ 14:24:41
URL: http://prinsessapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0