Vår soliga eftermiddag


Nu var det slut på utrymmet när Svea har anlänt

Hon knuffas och ska hela tiden luta sig mot mig

Det är inte alltid så mysigt att ha henne trängandes mot mig även fast hon är
söt som alla säger.
Det är en hel del människor som kommentera oss när vi kommer i vår cykelkorg
och idag kom en turist fram och frågade om han fick ta foto av oss.
-Yes, go ahead sa Matte då utan att fråga oss om lov.
En god gärning gjorde vi däremot med glädje idag då Matte stannade vid en
handikappad äldre man med två trevliga assistenter.
Mannen hade haft en hund och gillade verkligen hundar
Matte satte resolut upp oss i hans knä där han låg i rullstolen.
Eftersom vi direkt kände av vilken fint ♥ och god själ denna mannen har
så började vi genast slicka och pussa honom både jag och Svea.
Hela mannens ansikte lystes upp och vi kände hur ptroligt
glad och lycklig han blev.
Det gjorde oss verkligen gott att vi fick glädja farbrorn med vår blotta närvaro.

Däremot busade Svea rejält när vi var in i en affär och jag snällt satt stilla på golvet och
väntade medan Svea trots att jag sa till henne gick in i en korg som stod på golvet
hos Teknikmagasinet och sedan inte kunde komma ut igen.
Matte fick lyfta på hela korgen för att få ut Svea igen för hon ville INTE gå ut genom
samma hål där hon kröp in.
Ja se valpar!

På Panduro fick vi snällt vänta vid dörren och då passade några på att ta 
bilder av oss men då höll vi ner huvudena för vi ville inte vara med på
deras foto eftersom de inte hade frågat oss innan.
-Ner med huvudet NU! väste jag!
Svea förstod vinken så det blev inga bilder för de turistande paret.

Det bjöds på glass i den varma solen!

Svea gillar VERKLIGEN isglass!

Sedan la vi oss i skuggan av Matte och sov en stund i parken tillsammans
alla tre.

Innan vi trängde ner oss igen i cykelkorgen

Herr och Fru kanske framöver!?
(Hoppas jag i alla fall!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0