Hjälp till de hemlösa


-Här kommer Familjen Taikon!
Jag och Matte hjälper  nämligen Stockholms hemlösa
genom att köra saker som snälla personer skänker.
Den här gången var det Viggos fantastiska MatteIngeborg
som gjorde en stor insats.
Vi hämtade en massa bra kläder och väskor hemma hos
"StorOrmen" och då fick jag mig en liten åthutning av Viggo för
en gångs skull.
-Man rusar inte in så där i en annan hunds hem kära Glidepojken
sa Viggo med sin åldermans röst & när storViggo
tar ton så är det bara att lyda.
Ibland har vi så mycket saker i bilen så jag kan ha vissa
svårigheter att få plats men blir alltid lika glad när jag
upptäcker vart vi är på väg någonstans och börjar
gnälla och nästan yla för så glad blir jag
att få åka till Bryggan Östermalm där de ALLTID tar emot
mig på absolut bästa vis.

Det serveras många smakbitar, bollrullning och en massa
klappar när jag kommer på besök.

Matte brukar säga stopp eftersom hon påstår att jag har en
magsäck stor som en fingerborg & den brukar bli full
i ett nafs.

-Bry dig INTE om Matte, hon pratar i nattmössan.
Eftersom jag är en stor rottweiler så har jag magsäck
därefter också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0