Jack & Cindra


I morse träffade jag lilla  Jack 10 veckor för första gången.
En liten härlig kille som jag lekte med.
Han bor numera granne med mig på Grevgatan.
Vi brottades och jagade varandra & tänka sig, inte en enda
gång behövde jag huta åt honom eftersom
han skötte sig utmärkt den lilla pojken.


Senare träffade jag busiga Cindra, 12 veckor.
Hon är en blandras valp, papillon och "tjivajja"
(som Mattes kompis säger).
Tror hon har flyttat in på Linnégatan.
Det var verkligen en busig liten dam.
Sprang så den lilla svansen stod rakt ut,
åt på allt hon kom åt och var allmänt vild.
Henne fick jag däremot fostra lite för att hon
skulle veta hur man ska bete sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0