Morgonstund har guld i mun


-8 grader
Strålande sol
Frosten glimmar som kristall
Allt är tyst och stilla
Staden har inte vaknat ännu
Klockan är 06.00
Inte en kotte mer än vi ute
Vi ger oss av mot Djurgården runt.

Nåja, lite trött är jag allt, trots att jag älskar att vara ute
och prommenera.

Det var verkligen en vacker morgon på det
kungliga Djurgården

Matte skulle försöka få mig att stå upp där en tidigare
skulptur har stått.
Ni ser väl hur kallt det är för min smak.
Tokerier hon håller på med Matte och hennes
vidriga kamera. Suck!

Hur många hundar är färdigmotionerade och klara
kl 07 på morgonen?
Nu blir det vila i solen resten av  dagen för mig i
alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0