Lördag på stan


Åkte förbi Hötorget & köpte vindruvor,
Men OJ och USCH så försäljarna skrek att vi skulle komma
och köpa just deras varor för
-Halva Priset!
-Halva priset av VAD brukar min Matte fråga dom då.

Det kryllade verkligen av människor på stan idag.
Tur att jag satt där jag satt så jag slapp bli nedtrampad.

Det var nästan så jag skämdes lite när vi såg ut som..

...burksamlare när vi kom cylkandes

Fick gå med löst koppel i parken men så fort jag närmade
mig picknickande människor, för att se vad dom hade för
gott så tog samtliga tag i sin mat & en del höll till och med
upp den i vädret ovanför mig.
-Snåljåpar!

Fick tack och lov ett smarrigt märgben av Matte när jag kom hem.
Låg på sidan och försökte komma åt inuti benet men
det var svårt vill jag lova.
Det är sådana gånger jag önskar att jag vore
myrslok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0