Sally Dag


Fick följa med härliga Sally en tur på Gärdet.
Först av allt ville hon bada.
Brrr, det ville INTE jag!

-Hallå där Sally, det är farligt att simma för långt ut!

-Är du verkligen OK?

Jag ser faktiskt inte tjusningen i att jaga pinnen i vattnet.

Men ok då, kasta pinnjäkeln så ska jag ta den.

Kallt och blött! Detta var inte roligt alls!

Kråkan Krax känner igen Sallys omtänksamma Husse
för han har matat Krax och hans kamrater sedan "Sundsvall
brann" med hundgodis.
Jag hade fullt sjå att jaga bort honom från bitarna
för inte unnar jag en kraxande kråka dessa läckerheter.
Man hör ju även på namnet att de är till för hundar för annars
hade de ju hetat Kråkgodis väl?
-Schas med dig Krax för här kommer jaaaaag!

På Granngården fick jag en godisrulle av min
snälla Matte...

... den sprang jag omgående iväg och gömde!
I hyllan bakom säckarna med gräsfrön!!

Matte fick betala den för jag hade ingen växel med mig
idag..

Sally var fruktansvärt avundsjuk på min rulle!
-Glide, hur smakar den? tjatade hon hela tiden

Det är jobbigt att behöva vakta i blåst.

På hemvägen tog vi ett litet uppehåll på
"Äppelstället " där Sally och hennes Husse alltid stannar
och delar på ett äpple.

En fin tur tillsammans med Härliga Sally som jag
tycker så mycket om.
Hon är enkel att umgås med..
..till skillnad från hprmon- eller humör svängande Narita!
Jag känner snart ingen skillnad om det är hennes hormoner
eller om hon helt enkelt har ett sådant jäkla humör den tiken...
Suck!... Sally ÄR enklare, helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0