Rönninge By


Söndagen började redan kl 08.
Jag tog t banan mot Tekniska Högskolan.

Fick vänta en stund på Roslagsbanan.

Matte hade god matsäck med hon medan jag fick
några torra matkulor som hon av en händelse råkade
ha med sig i fickan...
Är inte det orättvist?
Därför tiggde jag nedanför henne så hon skulle förstå hur
missnöjd jag var.

Undrar vart vi ska någonstans?

-Hygglo berätta vart vi ska någonstans?

Nåja, det visar sig väl.
Bäst att vila mig i form.

Resan visade sig gå till grönt gräs, vacker natur,
en hel del djur men framför allt att få springa HELT lös
och ledig.

Rönninge By fick jag gå in och titta på:
Getter
Killingar
Tuppen och hans hönor
Hästar
Kaniner
Grisar
tur nog fick jag sitta på Mattes arm för jag tyckte verkligen
de luktade förfärligt.
Är det så här det luktar på landet tro?
Matte bjöd en getabock av mina matkulor men den åt inte.
-Nu kanske du Matte förstår varför jag inte gillar de torra
kulorna. De ser nämligen ut och säkert smakar som getbajs.

Ett litet hingsföl hade fötts 16 timmar innan vi kom.
Han låg mest och sov i hagen men ibland darrade han upp sig
på ostadiga ben.

En bra dag med mycket skutt och spring för mig bland
djuren.

Är det här en bra posé om jag ska ställa ut tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0