Tågstress


Det blev ett himla stressande idag när jag skulle
med LillHusse till Dalarna.
Matte slängde ner mig i cykelkorgen samtidigt som hon
hivade upp 3 proppyllda kassar med kläder som skulle skänkas
till de hemlösa.
Jag fick mig en rejält vinglig åktur kryssandes mellan bilar och bussar
så pälsen fladdrade.
Det cyklades ända in på perrongen så jag hann precis bli överlämnad och
med livet i behåll.

Tiddelipom och piddelipåg,
visst är det roligt att åka tåg!
Tiddelipom och piddelipunt,
så säger hjulen när de går runt.
Tiddelipom och piddeliplätt,
men man ska ha en egen biljett.
OCH DET HAR DU.  
 

(Under -70 talet använde SJ denna
ramsa på små pappersbitar som alla
barn fick när de åkte tåg för att kunna känna
att de hade en alldeles egen biljett och denna
vers har satt sig kvar i huvudet på min Matte)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0