Äntligen hände det!


Den här synen mötte Matte i morse när hon steg upp.
Jag låg som i en hängmatta övanpå ryggstödet på fåtöljen.
En ny plats för mig helt enkelt.
Kände på mig att det här skulle bli en kanondag och 
det blev det för i dag hände det!
Jag fick göka för första gången i mitt liv.

Så här gick det till:
Fick ett mail med en förfrågan om jag ville ställa upp som avelshane
till en löpande liten Chanelle som är född den 15 mars 2009.
Det planerades i flygande fläng så i dag kom hon hit till mig
tillsammans med sin rara Matte och söta LillMatte.
Matte fick vackra rosa blommor med en vacker rosett runt buketten
och jag fick superduper goda tuggben i present.
Chanelle hade ett fantastiskt vackert rött halsband som glittrade
runt hennes hals.


Tänk att de fick tag i mig här genom min hemsida och kände
att jag skulle passa denna vackra & trevliga Chanelle.
Jag känner mig verkligen utvald och hedrad.

Vi satte genast igång och busa lite med varandra medan
Svea nog var avis för hon morrade och visade tänderna åt
Chanelle.
Helt plötsligt satt vi fast i varandra.....??????
Ska man verkligen göra så när man parar sig undrade vi båda
men det ska man tydligen.
Det såg tydligen rätt lustigt ut när vi båda välte ner från
soffan och jag hamnade åt ena hållet och hon åt det andra.

När vi äntligen kom loss kunde jag inte gå på en lång stund.
Fick stå stilla och vänta tills det "femte benet" hade krympt.


Efteråt var jag inte det minsta intressead av att leka utan gick och
la mig i korgen och somnade istället.
Det här med parning är verkligen överreklamerat.


Efter en stund blev även Svea på bättre humör så då kunde
de leka med varandra och vi hade det trevligt tillsammans alla tre.


Törs inte planera något men det pirrar när jag tänker
tanken att jag eventuellt ska bli FAR strax efter Midsommar
om det visar sig att jag har skjutit skarpt i dag.

Tjoho vilken dag det blev för mig idag!
Den här hemlisen var svår att hålla tyst om.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0