Är det kört tro?


Nu är jag deppig!
I går kom Prinsessan med Matte hit för att gratulera LillHusse.
Som jag hade sett fram emot den stunden!
Jag var lyrisk över hennes ankomst.
Kan INTE påstå att hon kände samma glädje direkt över att
träffa mig.
Hon visade tänderna, morrade och högg efter mig!
Trodde knappt det var sant men så var det.
Jag försökte med ALLT: Dansade, Pussade, sa vänliga ord,
gav henne komplimanger, försökte göra rent ögonen på henne,
skällde, ylade, steppade för henne, hoppade runt runt kring henne,
försökte få attention... men inget, verkligen INGET hjälpte!
Svea avskyr mig verkligen just nu.
Hon var låg, trött och allmänt påverkad av sitt löp.
Kröp upp i famnen hos MIN Matte och gosade in sig och
somnade.
Så fort jag kom närma så blev det ett himla ljud från henne.
Att kunna få till en parning just nu "finns inte
på världskartan" ens.
Hon låter mig inte ens komma i närheten
av henne.

Jag är djupt sårad och jätte deppig!

Vad finns mer att göra?
Någon där ute som har lika erfarenhet och kan dela med sig lite tips?


Kommentarer
Postat av: Narita

Glode, du har träffat henne i fel hormonell fas helt enkelt. Tålamod, tålamod. Om hon börjar vända rumpan till dig, vifta med fransarna och vika undan svansingen - ja då kan du börja lägga på ett kol!

2010-04-06 @ 22:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0