Tandvård


Suck!...
Nu märks det att Matte har kommit hem igen för nu skulle det helt plötsligt
utföras tandvård på mig.
När det bara har varit jag och LillHusse hemma så har vi inte ens nämnt ordet
tandborstning.
Vi har glufsat och ätit gott och inte tänkt det minsta på
att göra rent tänderna men nu så fort Matte kom hem så fick jag höra:
-Nu du Glide ska vi borsta dina tänder!
Jag förflyttade mig så ljudlöst jag kunde in under sängen men Matte såg hur det
fladdrade i sängkappan så hon drog fram mig igen.
Grrr! Jag gillar INTE att borsta tänderna!

Den enda fördelen med tandvården var att jag fick en tuggpinne
som tydligen ska förbättra min andedräkt.

Undrar vad Matte kan tänkas hitta på för att förbättra LillHusses då?
He he he...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0